78964777-hfL2m

Försäljnings krav

Vi skickar våra varor med posten. 

Paketen kommer hem, direkt i brevlådan.

 

Smidigt, snabbt  & Enkelt!

Köpvillkor

 

Betalning
Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag beställning görs. Betalning kan ske på följande sett:

 

Kortbetalning
Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgiter och säker betalning tillämpas genom Payson

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Registret tillhör och används endast av blomsterhus.se och payson.se. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag/personer.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta payson, telefon 08-120 120 00. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över 2 000 kr görs sedvanlig kreditprövning.

 

Leveranstid
Leverans av beställa varor sker normalt inom 2-5 arbetsdagar om inget annat har angetts. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar i så fall detta så snart som möjligt.

 

Beställningsvara
Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order. Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

 

Leveranssätt
Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Om du upptäcker att paketet är transportskadat ska detta omedelbart anmälas till Posten eller utlämningsstället.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är från 6kr inom Sverige. Sedan är det vikt baserat.
Även för de möbler som ligger upplagda i webshopen!

Möbler kan man göra en deal och hämta hos oss direkt i butik.

 

Öppet köp
Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka ett mail till oss med ordernr och vilken vara det gäller. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.

 

Ej uthämtande varor
Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till Blomsterhuset debiterar vi returfrakt för! Vi debiterar 200kr för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 1000kr (inkl frakt, ev. fakturavgift och presentinslagning). För beställningar som överstiger totalt 1000kr debiteras 400kr för att täcka våra kostnader. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

 

Reklamation
Kontrollera alltid paket medan du är kvar på uthämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället! Personalen där anmäler att kartonen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via telefon eller mejl info@blomsterhus.se

OBS! Uppge ditt ordernr i mejlet! Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer! Sen skickar vi en ny vara till dig!

Ni är givetvis Välkomna in till vår fysiska butik i Nordingrå, Högakusten